تنظیم سوئیچ فشار
وسایل مورد نیاز : ۱- اهم متر ۲- آچار آلن شماره۲
۱-ابتدا شیر اصلی بسته باشد .
۲- پیچ (شیر) مانومتر (درجه ) را که زیر مانو متر قرار دارد شل کنید تا درجه مانومتر حرکت کند (فشار کابین در حالت خالی حداقل ۲۰bar می باشد.)
۳-سوکت روی سوئیچ فشار که با یک پیچ بسته شده است را باز نموده وبه سمت بالا بکشید .
۴- بعد از باز نمودن سوکت ۴ پایه به صورت عمودی قرار دارد که در کنار آنها شماره نوشته شده است
که عملکرد هر کدام به این شرح می باشد:۱، com می باشد ۲، برای تنظیم ماکزیمم فشار (قطع کردن در فشار بالا ) استفاده می باشد ۳،
برای تنطیم مینیمم فشار (قطع کردن در فشار پایین ) استفاده می شود ۴،ارت می باشد که پایه آن بزرگتر است
*در سیستم های مستقیم ماکزیمم فشار (پایه های ۱و۲) و در سیستم های غیر مستقیم حداقل فشار (پایه های ۱و ۳) تنظیم می شود
قابل ذکر است که برای آسانسور یا ماکزیمم ویا مینیمم فشار تنظیم می گردد .
۵-برای تنظیم سوئیچ مرکز این پایه ها یک پیچ آلن وجود دارد که با انداختن آچار آلن شماره ۲ به داخل سوراخ سوئیچ را تنظیم می کنیم .
تنظیم برای مینیمم فشار
۶-شیر اضطراری قرمز رنگ که روی پاور قرار دارد را کمی فشار داده تا درجه مانومتر عدد ۱۰-۸ bar یا ۱۵۰-۱۰۰psi را نشان دهد و به همان صورت بماند.
۷- اهم متر راروی حالت بوق گذاشته و دو سر آن را روی پایه های ۱و ۲ قرار می دهیم . در حالت عادی این دو ترمینال باید بهم راه بدهند
و زمانی که فشار به کمتر از ۸ بار برسد باید قطع شوند.
۸- با چرخاندن آلن داخل سوئیچ صدای بوق شنیده خواهد شد دراین هنگام کمی به عقب برگردانده و در حالت وسط قطع و وصل قرار دهید .
۹- پایه ها را چک کنید که سیم سوکت آن قطع نباشد و در صورت قطع پایه های مربوطه را به سری استپ وصل کنید.
۱۰- حال در آخر چک کنید که شیر اصلی را بسته و شیر اضطراری را فشار دهید که در این حالت سری استپ باید قطع شود
و با باز کردن شیر وصل گردد.
تنظیم برای ماکزیمم فشار
برای تنظیم سوئیچ برای حالت قطع در فشار بالا شیر اصلی را بسته و با زدن هند پمپ فشار روی مانومتر را در حالت ۶۰-۵۵bar قرار می دهیم
و اهم متر را روی حالت بوق گذاشته و دو سر آن روی پایه های ۱و ۳ قرار می دهیم
در حالت عادی این دو ترمینال باید بهم راه بدهند و زمانی که فشار به بیشتر از ۵۵ بار برسد باید قطع شوند.
تنظیم شیرهای مکانیکی
تنظیمات | تعریف | پیچ |
پیچ کردن باعث افزایش ماکزیمم فشار و شل کردن باعث کاهش ماکزیمم فشار می شود. | تنظیم ماکزیمم فشار شیر | N1 |
پیچ کردن باعث کاهش سرعت کند و شل کردن باعث افزایش سرعت کند | تنظیم سرعت کند در جهت بالا و پایین | N2 |
پیچ کردن باعث افزایش سرعت پایین آوردن اضطراری می شود | تنطیم سرعت پایین آوردن اضظراری | N3 |
پیچ کردن به طور کامل باعث می شود سرعت کابین از سرعت نامی بیشتر شود | پیچ برای تست کردن ریچر و لو
|
N4 |
پیچ کردن باعث می شود که دور اندازی کابین خیلی آرام شود.
شل کردن باعث می شود که دور اندازی کابین خیلی سریع شود. |
تنظیم کننده شتاب منفی ،ازسرعت تند به کند در جهت های بالا و پایین | N5 |
پیچ کردن باعث کاهش سرعت روبه بالا می شود.
شل کردن باعث افزایش سرعت روبه بالا می شود. |
محدود کننده سرعت تند جهت بالا | N6 |
پیچ کردن باعث تاخیر قرار گرفتن فشار موثر با استارت نرم و پیوسته می شود.
شل کردن باعث قرار گرفتن سریع فشار موثربا استارت تند و پیوسته می شود.
|
تنظیم کننده جهت فعال کردن فشار و استارت جهت بالا | N7 |
پیچ کردن باعث افزایش سرعت رو به پایین می شود.
شل کردن باعث کاهش سرعت رو به پایین می شود .
|
تنظیم کننده سرعت تند جهت پایین | N8 |
پیچ کردن فشار پمپ دستی را افزایش می دهد.
شل کردن فشار پمپ دستی را کاهش می دهد. |
تنظیم فشار هند پمپ | N9 |
تنظیم شیرهای مکانیکی مینی لفت
تنظیمات | تعریف | پیچ |
پیچ کردن باعث افزایش ماکزیمم فشار و شل کردن باعث کاهش ماکزیمم فشار می شود. | تنظیم ماکزیمم فشار شیر | N1 |
پیچ کردن باعث افزایش سرعت کند و شل کردن باعث کاهش سرعت کند | تنظیم سرعت کند در جهت بالا و پایین | N2 |
پیچ کردن باعث افزایش سرعت پایین آوردن اضطراری می شود | تنطیم سرعت پایین آوردن اضظراری | N3 |
پیچ کردن به طور کامل باعث می شود سرعت کابین از سرعت نامی بیشتر شود | پیچ برای تست کردن ریچر و لو
|
N4 |
پیچ کردن باعث می شود که دور اندازی کابین خیلی آرام شود.
شل کردن باعث می شود که دور اندازی کابین خیلی سریع شود. |
تنظیم کننده شتاب منفی ،ازسرعت تند به کند در جهت های بالا و پایین | N5 |
پیچ کردن باعث کاهش سرعت روبه بالا می شود.
شل کردن باعث افزایش سرعت روبه بالا می شود. |
محدود کننده سرعت تند جهت بالا | N6 |
پیچ کردن باعث تاخیر قرار گرفتن فشار موثر با استارت نرم و پیوسته می شود.
شل کردن باعث قرار گرفتن سریع فشار موثربا استارت تند و پیوسته می شود.
|
تنظیم کننده جهت فعال کردن فشار و استارت جهت بالا | N7 |
پیچ کردن باعث افزایش سرعت رو به پایین می شود.
شل کردن باعث کاهش سرعت رو به پایین می شود .
|
تنظیم کننده سرعت تند جهت پایین | N8 |
پیچ کردن فشار پمپ دستی را افزایش می دهد.
شل کردن فشار پمپ دستی را کاهش می دهد. |
تنظیم فشار هند پمپ | N9 |
آسانسور ، بالابر ، آسانسور خانگی ، بالابر خانگی ، تجهیزات آسانسور هیدرولیک ، بالابر هیدرولیک ، جک و پاوریونیت ، جک هیدرولیک
دیدگاه خود را ثبت کنید
آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!