جک ها

حمل و نقل و نگهداری جک ها :

شفت میانی جک (Rod) روی جک بسته شده است تا در طی حمل و نقل و جا بجایی باز نشود . در جکها ی ۲ تکه حمل اتصال با ۲ فلنج محافظت می شود که فلنج های جک با ۲ پیچ بسته می شوند . این فلنج ها ۲ قسمت شفت را از آب و ورود گرد و خاک محاافظت می کند.

بار گیری و تخلیه جک ها هنگام حمل ونقل می بایست توسط توسط بالابر های مناسب یا جرثقیل انجام گیرد .اگر جک بصورت عمودی بلند می شود تسمه ها باید به سیلندر بسته شوند نه به شفت جک .

اگر توسط لیفتراک یا بالابر های مشابه جک را بلند مکنید باید از وسط سیلندر نیرو وارد کنید.

اگر نیاز است که جک بغلتد آن را به آهستگی بغلتانید تا شفت آسیب نبیند . ترجیحا جک را کف کامیون بخوابانید و از تکیه دادن جک به دیواره کامیون خودداری کنید تا شفت آسیب نبیند.

ورودی روغن و همینطور شیر ترکیدگی می تواند در بالا یا پائین جک باشد ،که محل این ورودی باید هنگام سفارش مشخص شود.

شیر ترکیدگی مستقیما روی بدنه جک نصب می شود که می تواند در ۴ جهت با ۹۰ اختلاف بچرخد.

اگر در داخل چاه باید کارهای ساختمانی ،نقاشی ،جوشکاری انجام شود سر جک را با گریس و پارچه بپوشانید و قبل از راه اندازی آن را کاملا پاک کنید.

جک باید دقیقا شاقول نصب شود و در حالتی که شفت میانی (Rod) تماما باز می شود باید با ریل ها دقیقا موازی باشد .

تمام جک ها یک رابطی در بالا دارند ،این رابط (fitting) جهت جمع آوری روغن از دست رفته از جک تعبیه شده است که باید در بالاترین قسمت جک پیچ شود و توسط شلنگ پلاستیکی به یک ظرف کوچک برای جمع آوری روغن اضافی متصل شود. با این کار نشتی روغن همواره می تواند تشخیص داده شود .

نحوه نگهداری جک بعد از انجام مرحله مکانیک

فلکه هرزگرد و سر جک کاملا با پلاستیک بسته بندی گردد که از ضربه آسیب نبیند .قسمت رپچر به شکل مکعب است که برای بستن شلنگ و همچنین پیچ تنظیم مراقبت شود .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *