عیب یابی شیرهای الکترونیکی
عیب یابی شیرهای الکترونیکی
رفع مشکل |
علت |
مشکل |
سیم های موتور درست بسته نشده است یک فاز قطع می باشد یکی از فازهای UVW از کنتاکتور وصل نمی باشد |
نبود فاز به ۶ سر سیم های موتور |
موتور نمی چرخد |
روی جعبه کلم موتور سیم های U1 را باV1 و سیم های W2 را با U2 جابجا کنید |
سیم های قدرت ایراد دارد |
موتور برعکس کار می کند |
یک یا چند سیم موتور جابجا بسته شده است |
سیم های قدرت ایراد دارد |
موتور در حالت ستاره کار می کند و در حالت مثلث کار نمی کند |
جک هواگیری شود اتصالات موتور چک شود اتصال شیر جهت بالا را چک نمایید برق برد چک شود سیم کشی وبرق سه فاز چک شود اندازه گرمای موتور و سنسور حرارتی چک شود بر طبق دستور العمل بسته شود شیر جهت پایین چک شود رفع ایراد تمیز شود در صورت وجود فیلتر تمیز شود |
جک هواگیری نشده است موتور یا پمپ کار نمی کند شیر سیم کشی نشده و برق دار نمی شود برد الکترونیکی چک شود برق موتور دو فاز شده است سنسور حرارتی موتور عمل کرده است سافت استارتر به صورت صحیح وصل نشده است شیر الکترونیکی جهت پایین برق دار شده است کابین نمی تواند حرکت کند اسپول شیر کثیف شده است فیلتر جهت بالا کثیف است. |
کابین در جهت بالا حرکت نمی کند |
فشار شیرتنظیم شود وزن کابین کمتر شود برطرف کردن نشتی |
فشار شیر خیلی کم است سوئیچ اضافه بار عمل کرده است نشتی بین پمپ و شیر |
آسانسور هیدرولیکی با حداکثر ظرفیت حرکت نمی کند |
پیج شماره ۲ تنظیم شود |
در لحظه استارت تکان دارد حرکت در جهت بالا بدون فرمان |
استارت جهت بالا مشکل دارد |
|
روغن در پاور کمتر از حد است وجود نشتی بین سیلندر و شیر نقطه صفر جابجا شده است پیستون سیلندر تا آخراست سیلندر تلسکوپی یکنواخت حرکت نمی کند نسبت بالا و پایین حرکت درست نیست |
کابین به سر طبقه نمی رسد |
تنظیم شود نقطه صفر سنسور فیدبک مجدد تنظیم شود زمان شتاب کند شونده کم شود. |
فاصله آهنربای دور اندازی کم است نقطه صفر جابجا شده است زمان شتاب کند شونده خیلی زیاد است |
کابین در جهت بالا لول را رد می کند |
وزن وارد بر سر جک در مانومتر باید حداقل ۱۰BARباشد شیر اصلی BALL VALVE بارباشد ظرفیت کم شود یا سوئیچ چک شود رله ایمنی تست شود سیم کشی شیر اصلاح شود اتصال شیر چک شود |
وزن وارد به سر جک کم می باشد کابین گیر کرده است فشار روی درجه کم می باشد سوئیچ اضافه بار عمل کرده است تیغه های بسته نیست شیر جهت بالا برق دار شده است شیر جهت پایین ولتاژ ندارد |
در جهت پایین حرکت نمی کند |
کم شود کم شود |
شتاب افزاینده خیلی زیاد است سرعت نرمال در جهت پایید در تنظیمات زیاد است مقدار روغن عبوری در لوله شیر رپچر خیلی کم است
|
آسانسور در جهت پایین بعد از حرکت می ایستد |
وزن کابین بیشتر شود لوله بزرگتری قرار داده شود گرمکن روغن نصب شود سیلندرو ریل هم راستا شوند |
کابین خیلی سبک است لوله اتصال به سیلندر خیلی باریک است روغن خیلی سرد است وجود اصطحکاک زیاد در سیستم |
سرعت جهت پایین خیلی کم است |
در صورت زیاد بودن کم شود بر طبق دستورالعمل تنظیم شود |
فاصله آهنربای دوراندازی زیاد است رله ی ایمنی زود عمل می کند |
کابین در جهت پایین قبل از لول می ایست |
شتاب کند شونده در دلکن کم شود فاصله درست تنطیم شود سیم ارت به ترمینال ۱۲ وصل شود خلاف عقربه های ساعت پیچانده شود درصورت زیاد بودن کم شود فیلتر تمیز شود گرمکن روغن نصب شود
|
زمان شتاب کند شونده زیاد است فاصله آهنربا های دور انداز کم است سیم ارت سنسور فیدبک وصل نیست تنظیم پیچ شماره ۳ زمان شتاب کند شونده زیاد است فیلتر جهت پایین کثیف است روغن سرد است |
کابین در جهت پایین لول را رد می کند |
آسانسور ، بالابر ، آسانسور خانگی ، بالابر خانگی ، آسانسور هیدرولیک، بالابر هیدرولیک ، جک و پاوریونیت ، جک هیدرولیک ، شرکت آسانسور در اصفهان ، آسانسور خانگی در اصفهان
سلام خستنه نباشید بالابر من گاهی اوقات از کار می افتد و اصلا بالا و پایین نمی اید همه تابلو و … وصل هست و کار میکنن مشکل از مرکز کنترل وقتی عوض میکنی دوباره کار میکنه .وقتی کلید ریموت رو میزنی صدای مرکز کترل و جعبه میاد و کاملا وصل هستش ولی حرکت نمیکنه و گاهی دوباره ب کار میفته بالابر رهنمایی کنید ممنون تازه نصب کردم ۱ ماه
سلام ممنونم . نیاز هست از نزدیک بررسی بشه