عیب یابی شیرهای الکترونیکی

عیب یابی شیرهای الکترونیکی

رفع مشکل

علت

مشکل

سیم های موتور درست بسته نشده است

یک فاز قطع می باشد

یکی از فازهای  UVW از کنتاکتور وصل نمی باشد

نبود فاز به ۶ سر سیم های موتور

موتور نمی چرخد

روی جعبه کلم موتور سیم های  U1  را باV1  و سیم های  W2  را با   U2 جابجا کنید

سیم های قدرت ایراد دارد

موتور برعکس کار می کند

یک یا چند سیم موتور جابجا بسته شده است

سیم های قدرت ایراد دارد

موتور در حالت ستاره کار می کند و در حالت مثلث کار نمی کند

جک هواگیری شود

اتصالات موتور چک شود

اتصال شیر جهت بالا را چک نمایید

برق برد چک شود

سیم کشی وبرق سه فاز چک شود

اندازه گرمای موتور و سنسور حرارتی چک شود

بر طبق دستور العمل بسته شود

شیر جهت پایین چک شود

رفع ایراد

تمیز شود

در صورت وجود فیلتر تمیز شود

جک هواگیری نشده است

موتور یا پمپ کار نمی کند

شیر سیم کشی نشده و برق دار نمی شود

برد الکترونیکی چک شود

برق موتور دو فاز شده است

سنسور حرارتی موتور عمل کرده است

سافت استارتر به صورت صحیح

وصل نشده است

شیر الکترونیکی جهت پایین برق دار شده است

کابین نمی تواند حرکت کند

اسپول شیر کثیف شده است

فیلتر جهت بالا کثیف است.

کابین در جهت بالا حرکت نمی کند

فشار شیرتنظیم شود

وزن کابین کمتر شود

برطرف کردن نشتی

فشار شیر خیلی کم است

سوئیچ اضافه بار عمل کرده است

نشتی بین پمپ و شیر

آسانسور هیدرولیکی با حداکثر ظرفیت حرکت نمی کند

پیج شماره ۲ تنظیم شود

در لحظه استارت تکان دارد

حرکت در جهت بالا بدون فرمان

استارت جهت بالا مشکل دارد

 

روغن در پاور کمتر از حد است

وجود نشتی بین سیلندر و شیر

نقطه صفر جابجا شده است

پیستون سیلندر تا آخراست

سیلندر تلسکوپی یکنواخت حرکت نمی کند نسبت بالا و پایین حرکت درست نیست

کابین به سر طبقه نمی رسد

تنظیم شود

نقطه صفر سنسور فیدبک مجدد تنظیم شود

زمان شتاب کند شونده کم شود.

فاصله آهنربای دور اندازی کم است

نقطه صفر جابجا شده است

زمان شتاب کند شونده خیلی زیاد است

کابین در جهت بالا لول را رد می کند

وزن  وارد بر سر جک در مانومتر باید

حداقل  ۱۰BARباشد

شیر اصلی BALL VALVE  بارباشد

ظرفیت کم شود یا سوئیچ چک شود

رله ایمنی تست شود

سیم کشی شیر اصلاح شود اتصال شیر چک شود

وزن وارد به سر جک کم می باشد

کابین گیر کرده است

فشار روی درجه کم می باشد

سوئیچ اضافه بار عمل کرده است

تیغه های بسته نیست

شیر جهت بالا برق دار شده است

شیر جهت پایین ولتاژ ندارد

در جهت پایین حرکت نمی کند

کم شود

کم شود

شتاب افزاینده خیلی زیاد است

سرعت نرمال در جهت پایید در تنظیمات زیاد است

مقدار روغن عبوری در لوله شیر رپچر خیلی کم است

آسانسور در جهت پایین بعد از حرکت می ایستد

وزن کابین بیشتر شود

لوله بزرگتری قرار داده شود

گرمکن روغن نصب شود

سیلندرو ریل هم راستا شوند

کابین خیلی سبک است

لوله اتصال به سیلندر خیلی باریک است

روغن خیلی سرد است

وجود اصطحکاک زیاد در سیستم

سرعت جهت پایین خیلی کم است

در صورت زیاد بودن کم شود

بر طبق دستورالعمل تنظیم شود

فاصله آهنربای دوراندازی زیاد است

رله ی ایمنی زود عمل می کند

کابین در جهت پایین قبل از لول می ایست

شتاب کند شونده در دلکن کم شود

فاصله درست تنطیم شود

سیم ارت به ترمینال ۱۲ وصل شود

خلاف عقربه های ساعت پیچانده شود

درصورت زیاد بودن کم شود

 فیلتر تمیز شود

گرمکن روغن نصب شود

زمان شتاب کند شونده زیاد است

فاصله آهنربا های دور انداز کم است

سیم ارت سنسور فیدبک وصل نیست

تنظیم پیچ شماره ۳

زمان شتاب کند شونده زیاد است

فیلتر جهت پایین کثیف است

روغن سرد است

کابین در جهت پایین لول را رد می کند

آسانسور ، بالابر ، آسانسور خانگی ، بالابر خانگی ، آسانسور هیدرولیک، بالابر هیدرولیک ، جک و پاوریونیت ، جک هیدرولیک ، شرکت آسانسور در اصفهان ، آسانسور خانگی در اصفهان

2 پاسخ
  1. امید
    امید گفته:

    سلام خستنه نباشید بالابر من گاهی اوقات از کار می افتد و اصلا بالا و پایین نمی اید همه تابلو و … وصل هست و کار میکنن مشکل از مرکز کنترل وقتی عوض میکنی دوباره کار میکنه .وقتی کلید ریموت رو میزنی صدای مرکز کترل و جعبه میاد و کاملا وصل هستش ولی حرکت نمیکنه و گاهی دوباره ب کار میفته بالابر رهنمایی کنید ممنون تازه نصب کردم ۱ ماه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *