گیر کردن در آسانسور و رهایی از آن

آسانسور هیدرولیکی

آسانسورها نقش بسیار مهمی در ساده سازی زندگی بشر ایفا میکنند.برای اکثر صاحبان خانه ، رفت و آمد روزانه در پله ها و هم چنین حمل وسایل از طریق راه پله ، می تواند یک تجربه خسته کننده باشد.با استفاده از آسانسور ، رفت و آمد بین طبقات یک ساختمان و هم چنین جابجایی اشیاء سنگین و حجیم آسان تر می شود و در زمان افراد نیز تا حدودی صرفه جوی میشود.علاوه بر این آسانسورها ، فضای کمتری نسبت به راه پله ها می گیرند ، در نتیجه استفاده از آنها باعث صرفه جویی قسمت زیادی از فضا میشود.

یک آسانسور از تجهیزات و قطعات مختلفی تشکیل شده است.از مهمترین تجهیزات آسانسور میتوان به گیربکس صنعتی ، کفشک آسانسور ، فلکه هرز گرد آسانسور ، انکودر آسانسور ، سیم بکسل ، وزنه تعادل و ریل آسانسور اشاره نمود.

درست است که وجود آسانسور مزیت های بسیار زیادی دارد ، اما فکر گیر کردن در آسانسور ، چیزی است که ذهن همه ما را درگیر کرده است.اگر روزی این اتفاق برای شما افتاد ، میتوانید با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله ذکر میکنیم ، به سلامت از این مشکل عبور کنید.پس لطفا ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

آسانسور لوکس

آرامش خود را حفظ کنید

نفس های آهسته و آرام بکشید.اگر در آسانسور دیگران در کنار شما هستند ، سعی کنید با آنها درمورد موضوعات غیرمرتبط صحبت کنید تا خود را از اوضاع دور کنید و ناراحتی شما برطرف شود.به این نکته توجه کنید که عصبی بودن ، هیچ فایده ای ندارد و فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.

درخواست کمک کنید

برای این منظور میتوانید دکمه تماس تعبیه شده روی آسانسور را فشار دهید.این دکمه ، سریعترین و بهترین راه برای کمک به شماست.همه آسانسورها این دکمه را برای کمک دارند. برخی از آسانسورها نیز دارای تلفن اضطراری هستند که برای همین منظور قابل استفاده است.تماس شما به این معنا است که مشکلی در آسانسور بوجود آمده است.در صورت عدم پاسخ به فشار دادن دکمه تماس ، با استفاده از تلفن همراه خود ، با شماره خدمات اضطراری شهر خود تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

اگر دکمه تماس را امتحان کرده اید یا سعی در برقراری تماس دارید و پاسخی نگرفته اید ، سعی کنید تا توجه افراد بیرون را جلب کنید تا به آنها اطلاع دهید که در داخل آسانسور گیر کرده اید.برای این منظور ، سعی کنید با کفش یا اشیاء دیگر بر روی درب آسانسور ضربه بزنید و فریاد بزنید تا رهگذران را از وضعیت خود باخبر کنید.

صبور باشید

وقتی درخواست کمک کردید ، برای رسیدن به پاسخ مطلوب ، صبور باشید.اگر با خدمات اضطراری با موفقیت ارتباط برقرار کرده اید ، به یاد داشته باشید که آنها در اسرع وقت به سر راه خود خواهند رفت ، پس تا رسیدن کمک ، صبور باشید و از گرفتن تماس های مجدد خودداری کنید.

آسانسور صنعتی

از دیگر نکاتی که زمان گیر افتادن در آسانسور باید به آنها توجه شود ، میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • از دریچه های سقف فرار نکنید – خوشبختانه آسانسورهای مدرن دریچه ای در سقف ندارند.فرار از این راه بسیار خطرناک خواهد بود.
  • اگر آسانسور تاریک است ، از نور تلفن همراه خود برای روشنایی استفاده کنید.
  • هرگونه فکر منفی را از خود دور کنید و مثبت اندیش باشید.امید خود را از دست ندهید و به این فکر کنید که نجات خواهید یافت.
  • دکمه باز / بسته درب را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید.چون ممکن است مشکل فقط باز و بسته نشدن درب آسانسور باشد ، نه چیز دیگری.
  • اگر می توانید نور را بین دربها ببینید ، آسانسور در نزدیکی یک کف متوقف شده است و باید برای کمک فریاد بزنید تا بتوانید رها شوید ، زیرا درها با یک کلید باز می شوند.

آسانسورها انواع مختلفی دارند که بسته به نوع ساختمان و تعداد طبقات ساختمان و دیگر شرایط باید آسانسور مناسب انتخاب شود.آسانسور کششی متداول ترین نوع آسانسور است که در ساختمان های امروزی یافت می شود.در این نوع آسانسور از نیروی الکتروموتور و گیربکس حلزونی برای حرکت کابین به سمت بالا و پایین ، استفاده میشود.چرخ دنده ها ، نقش اساسی در صنعت آسانسور دارند.گیربکس هلیکال از دیگر انواع گیربکس است که در طراحی و ساخت بالابرها مورد استفاده قرار میگیرد. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *