حدود مسئولیت شرکتها

شرکت آسانسور در اصفهان

در مراسم اولین گردهمایی  انجمن قطعه فروشان و تعمیرکاران صنعت آسانسور در اصفهان  و پله برقی, جناب منصوری رییس این انجمن نکته مهمی را بیان کردند که بنظر مهم ولی مغفول و مهجور میرسد.

حدود مسئولیت شرکتها و فعالان صنعت آسانسور در قبال حوادث اتفاق افتاده در این صنف تا چه میزان میباشد.؟

همانطور که میدانید کیفیت, یک فرایند میباشد که در ارتباط مستقیم  با تمام مراحل از پی ریزی و طراحی چاه آسانسور گرفته تا ساخت و نصب استراکچر و نصب درب و ریل و انتخاب و تامین قطعات و اجرا و سیم کشی و الکتریکال و اخذ گواهی استاندارد, همگی در  کیفیت خروجی کار و حرکت و ایمنی آسانسور تاثیر مستقیم و مهمی دارند.

لذا با توجه به مراحل مختلف و متعدد نصب و اجرای یک آسانسور بایستی تمام قسمتها نیز دارای بار مسیولیتی باشند.

اینطور نباشد که در صورت وقوع یک حادثه در آسانسور بعد از گذشت چندین سال از نصب و استفاده از آن هنوز هم شرکت فروشنده و نصاب اولیه  پاسخگوی حوادث ایجاد شده باشد. طبق کدام عقل و منطق؟

آیا قطعات فعلی از کیفیت اجرا  و نصب” اولیه” برخوردارند.؟

آیا الزامات استانداردی آسانسور در زمان وقوع حادثه همچنان برقرار است ؟(حتی در صورت بازرسی ادواری و سالیانه)

سازه چاه و استراکچر آسانسور و طراحی آن بر عهده چه کسی بوده است ؟ چرا او نباید پاسخگو باشد.؟

چرا در وقوع حادثه در آسانسور فقط شرکت نصاب یا سرویس نگهدار باید پاسخگو باشند.

حدود مسیولیت هر شخص یا نهاد تا چه میزان میباشد.؟

بنظر اینها سوالات بی پاسخی میباشد که بصورت عاجل باید بدنبال پاسخی منطقی و اصولی و حقوقی برای آنها بود.یا بعنوان مثال:

آیا کیفیت پایین قطعه مصرفی در ماشین آسانسور که در ایجاد حادثه میتواند نقش مهمی داشته باشد را در نهایت شرکت نصاب باید پاسخگوی آن باشد.؟

حدود و میزان مسیولیتها و پاسخگویی هر قسمت متاسفانه مشخص نیست.

متاسفانه در اخذ استاندارد کیفیت حداقلی میتواند منجر به اخذ استاندارد شود آیا کیفیت حداقلی در ایجاد حادثه نقشی ندارد.؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *